Digitālā mārketinga darba rīki

Šoreiz par digitālo mārketingu

Mārketings ir tas ko Tu saki un kā to saki, kad vēlies izskaidrot potenciālajam preces vai pakalpojuma pircējam, cik lielisks ir Tavs produkts un kādēļ viņam būtu nepieciešams to iegādāties.

Savukārt, digitālais mārketings ir tas pats mārketings tikai digitālajā vidē, tādēļ tas tiek saukts (loģiski) par digitālo mārketingu. Tas ir mārketinga aktivitāšu kopums, kas tiek īstenots pielietojot digitālās tehnoloģijas.

Interneta mārketinga galvenais uzdevumus ir veicināt produktu un pakalpojumu tirdzniecību un uzņēmuma atpazīstamību tieši internetā. Tas ir viens no izdevīgākajiem mārketinga instrumentiem, ja rēķina ieguldījumu pret apgrozījuma pieaugumu (ROI).

Digitālā mārketinga vēsture

Digitālā Mārketinga vārdu, galvenokārt, sāka lietot deviņdesmitajos gados. Digitālā ēra aizsākās līdz ar interneta plašu pielietošanu visā pasaulē un pirmatnējās interneta tīkla platformas izveidošanu. Šī primitīvā platforma tolaik deva iespēju atrast nepieciešamo informāciju tīklā. Līdz tam marketinga speciālisti digitālo platformu uztvēra ar piesardzību. Neviens stipri neticēja, ka šīs nozares stratēģijas varētu nostrādāt līdz pat brīdim, kad tās pielietošana strauji izplatījās globālā līmenī.

1993. gadā radās pirmais “klikšķināmais” interneta banneris, līdz ar to, neilgi pēc tam webnozares izdevums Hot Wirenopirka dažus šāda tipa reklāmas bannerus. Šis brīdis iezīmēja digitālās ēras aizsākšanos. Līdz ar šādu radikālu pavērsienu 1994. gads nāca ar jaunu tehnoloģiju ieviešanu tirgū, kā arī tieši šajā gadā tika dibināts Yahoo.

Jau pirmajā gadā Džerija Janga dibinātais Yahoosaņēma ap 1 miljonu vietnes apmeklējumu. Pamatlicējs uzrakstījis arī savu darbu “Jerry’s Guide to the World Wide Web” tieši par šo attiecīgo tēmu. Tas attīstīja vairumtirdzniecības iespējas digitālā tirgus vidē, kā produktu piedāvājot uzņēmumu mājas lapu optimizāciju, liekot lietotājiem tās pamanīt, izmantojot interneta meklēšanas rīkus.

1998. gadā tika radīts pasaulē populārākais meklēšanas rīks „Google”. Microsoft izlaida paši savu MSN meklētāju, savukārt Yahoosavu meklētāju. Pēc diviem gadiem interneta “burbulis” visus mazos nozares spēlētājus bija “izspiedis” no apgrozības un deva iespēju figurēt tikai tā laika nozares gigantiem.

Meklējot jaunas iespējas Google sāka paplašināties darbības jomā, piedāvājot tādu produktu kā GoogleAdWords(reklāmu starp labākajiem meklētājsistēmas rezultātiem). Tāpat arī radās Google AdSense, kas bija „maksā par klikšķi” sistēmas ieviešanas pirmsākums.

Vēlāk nāca klajā jauna „Web 2.0” platformas versija, kura deva iespēju lietotājiem kļūt arī par pašas sistēmas aktīviem dalībniekiem, ne tikai izmantotājiem. Tā deva lietotajiem (arī uzņēmumiem) savstarpējas saskarsmes iespējas.

Drīz pēctam notika sociālo tīklu BUMS. To aizsāka Myspaceun turpināja visiem zināmais Facebook. Daudzi uzņēmumi jau pašos šo platformu pirmsākumos izmantoja šīs jaunās vietnes kā iespēju virzīt tirgū savus produktus, zīmolus un pakalpojumus.

Mūsdienās produkti tiek virzīti caur internetu visās pasaules vietās un diennakts stundās. Saskaņā ar Emarketer blogā atrodamo informāciju, pērn digitālā mārketinga industrija apgrozīja 283 miljardu ASV dolārus, savukārt prognoze 2019 gadam ir 333 miljardi ASV dolāru!

Digitālā mārketinga virzieni

Digitālo mārketingu var izšķirt šādos virzienos: sociālo mediju mārketings, satura mārketings, SEO pakalpojumi jeb mājaslapu optimizācija, maksā par klikšķi (PPC) mārketings, affiliate mārketings un e-pastu mārketings.

Jāatzīst, ka šie ir tikai populārākie digitālā mārketinga virzieni. Kopā ar tehnoloģiju attīstību, digitālais mārketings nemitīgi aug un mainās, tāpēc ir grūti precīzi definēt visus digitālā mārketinga virzienus.

Vairāk par visiem digitālā mārketinga virzieniem gaidiet kādā no nākamajiem rakstiem.