speciālists savā datorā veic SEO optimizāciju

SEO termini iesācējiem

SEO optimizācijas process sastāv no dažādiem etapiem un procesiem, kas tiek izmantoti, lai sasniegtu galveno mērķi – nonāktu pirmajās meklētāja pozīcijās. Runājot par SEO optimizāciju, nereti tiek izmantoti dažādi termini, kas iesācējiem mēdz būt grūti uztverami un izprotami. Tāpēc, esam sagatvojuši galvenos terminus, kas jāzina par SEO. Jāpiemin, ka galvenokārt tos izmanto angļu valodā, latviski nemaz netulkojot.

Virsraksts (Title tag) un Meta apraksts (Meta description)

Virsraksts (Title tag) ir viens no svarīgākajiem lapas elementiem. Lapas virsraksts redzams gan pārlūka augšpusē, gan tas ir tas, ko parāda meklētājprogrammas rezultātos. Tieši tāpēc, lai sasniegtu labākos rezultātus, arī lapas virsraksts ir jāoptimizē, tajā iekļaujot galveno atslēgvārdu un nepārsniedzot 50-60 rakstzīmju apjomu. Meta apraksts (Meta description) ir nākamais nozīmīgais lapas elements, kas parāda kāds ir lapas saturs un piesaista lapas potenciālo lasītāju uzmanību. Lai gan meta apraksts maz kā ietekmē lapas SEO vērtējumu, tas ir būtisks elements potenciālo klientu acīs.

Meklētājprogrammu rezultātu lapa (SERP) un indeksēšana (Indexing)

Mreklētājprogrammu rezultātu lapa (Search Engine Results Page – SERP ) citiem vārdiem nozīmē meklēšanas rezultāti, ko redzam kad Google vai citā meklētājprogrammā ievadām konkrētu atslēgvārdu. SEO optimizācijas un SEO pakalpojumu galvenais mērķis ir nonākt šī lapas jeb SERP pirmajās pozīcijās. Bet indeksēšanas (indexing) ir process, kā rezultātā lapa nonāk konkrētā SERP pozīcijā. Jeb tas ir process, ko veic meklētājprogrammu algoritms pārlūkojot inteneta resursus un vērtējot lapas, lai tad, kad tiek ievadīts atslēgvārds, tiktu piedāvāta vērtīgākā jeb atbilstoši indeksēta lapa.

Ranga faktori (Ranking factor) un lapas datplūsma (Traffic)

Ranga faktori (Ranking factors) ir faktori, kas ietekmē lapas pozīciju meklētājprogrammas rezultātos jeb SERP. Ir vairāki aspekti jeb faktori, kas tiek ņemti vērā, kā piemēram, iekšējo un ārējo saišu daudzums, lapas autoritāte jeb kvalitāte, pareizi un atbilstoši lietoti atslēgvārdi, optimizēti lapas nosaukumi u.c. Šie visi aspekti tiek sakārtoti SEO optimizācijas procesā.  Turpretī, datplūsma (traffic) vienkāršiem vārdiem sakot, ir cik apmeklētāju nonāk lapā kādā konkrētā laika periodā. Protams, jo vairāk lapas apmeklētāju, jo labāk. Bet nedrīkst aizmirst par lapas apmeklētāju darbībām lapām – produkta iegāde, linku vai reklāmu atvēršana, satura skatīšana un citas darbības.